W Warszawie kolejne autobusy elektryczne


W następnewakacje na ulicach Warszawy pojawi się 10 nowych autobusów elektrycznych – w środęmiasto podpisało umowę z przedstawicielami Ursusa. Koszt kontraktu to niemal 25mln zł.

Nowościąjest to, że autobusy będą wyposażone w podwójny system ładowania. Będzie możnaje ładować tak jak tradycyjne “elektryki”, czyli poprzez wtyczkęplug-in, ale również poprzez pantograf – to specjalne urządzenie, który służydo pobierania prądu z ładowarek umieszczonych na przystankach.

Dzięki temuautobusy będą mogły być ładowane bez konieczności zjeżdżania z trasy dozajezdni. Pierwszy z takich punktów ładowania ma pojawić się przy ul.Spartańskiej. Kolejne są planowane na osiemnastu pętlach linii przebiegającychprzez Trakt Królewski.

Elektryczneautobusy dostarczy konsorcjum Ursus S.A., AMZ Kutno i Ursus Bus.

“Warszawapotrzebuje ekologii. Warszawa jest na oczach całej UE, musimy sporonadrobić” – przekonywała wiceprezydent stolicy Renata Kaznowska podczaskonferencji zorganizowanej w Wydziale Zarządzania Przewozami Miejskimi ZTM naŻoliborzu.

“Dlanas jest to wielki priorytet, aby właśnie nasze pojazdy jeździły po ulicachWarszawy” – deklarował Jan Wielgus z zarządu Ursusa.

10elektrycznych autobusów miejskich o wartości ponad 2 mln zł każdy ma byćgotowych za 245 dni od podpisania umowy. Zasięg autobusu elektrycznego wynosi120 km; może wzrosnąć o kolejne 40 km w zależności od rodzaju ładowania.

Jakpoinformowało miasto, do 2020 r. Miejskie Zakłady Autobusowe planują zakupkolejnych ponad 130 elektrycznych autobusów (w większości przegubowych), dziękiczemu z Traktu Królewskiego znikną zupełnie autobusy napędzane olejemnapędowym. W zakupie przyszłych 130 autobusów dla Warszawy władzom stolicypomóc mają fundusze unijne – mówiła Kaznowska.

Z informacjibiura prasowego stołecznego ratusza wynika, że od 2007 roku na ulice Warszawywyjechało 1067 nowych niskopodłogowych autobusów za ponad miliard złotych; wtym 49 pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi: 35 gazowych Solbusów orazdziesięć autobusów elektrycznych i cztery hybrydy Solarisa.

Przy okazjiśrodowej konferencji dziennikarzom zaprezentowano nową centralę ruchu MZA. Nowasala dyspozytorska wyposażona jest w nowoczesny system GPS monitorujący ruchwszystkich autobusów na mapie miasta i pozwalający na błyskawicznekomunikowanie problemów i zdarzeń.

PAP

fot. Pixabay

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here