W. Ehrenhalt: W ustawie szukajmy tego, co dobre


Środowisko OZE nie może tylko krytykować, a jednocześnie samo powinno uderzyć się w piersi i przyznać, że nie wykonało należytej pracy w kwestii edukacji społeczeństwa – uważa Włodzimierz Ehrenhalt, wiceprezes Stowarzyszenia Energii Odnawialnej.

Zdaniem Włodzimierza Ehrenhalta, wiceprezesa SEO, branża OZE jest zbyt krytycznie nastawiona do propozycji Ministerstwa Gospodarki w kwestii systemu wsparcia dla energetyki odnawialnej. Zmniejsza to szanse na zaprojektowanie dobrej ustawy o OZE.

– Jeśli chcemy mieć wpływ na kształt tej ustawy i chcemy, żeby ministerstwo z nami rozmawiało, to musimy traktować resort jako partnera i znaleźć w ustawie to, co jest dobre – mówił Włodzimierz Ehrenhalt podczas debaty PRK OZE pt. Projekt ustawy o OZE – przedsiębiorco, zabierz głos, która odbyła się 6 listopada br.

A co jest dobre? Przede wszystkim sam fakt, że ustawa w ogóle ma być, bo bez niej, na obecnych zasadach, zdaniem wiceprezesa SEO nie dałoby się dalej realizować projektów inwestycyjnych OZE. Ponadto gwarancja zakupu i gwarancja wsparcia przez określony okres czasu to elementy pozytywne – pomijając kwestie wysokości tej ceny i długość okresu wsparcia. Podobnie jak sama świadomość potrzeby ograniczenia nadpodaży zielonych certyfikatów.

To, że decydenci nie doceniają wagi sektora energetyki odnawialnej, może zdaniem Włodzimierza Ehrenhalta wynikać z zaniechań samego sektora w kwestii promocji OZE.

– Musimy sobie zdawać sprawę z tego, że energetyka odnawialna w Polsce nie jest lubiana, bo w jakimś stopniu zagraża energetyce konwencjonalnej. To naszym zadaniem jest prowadzenie polityki edukacyjnej, nie miejmy pretensji do nikogo, że źle edukujemy zarówno decydentów, jak i społeczeństwo. Powinniśmy zdobyć środki i stworzyć system edukacji – tak jak zrobił to sektor gazu z łupków – mówił Włodzimierz Ehrenhalt. – To z braku takiej edukacji wynikają protesty społeczne – dodał.

 

Redakcja reo.pl

Według Włodzimierza Ehrenhalta branża OZE powinno lepiej promować sektor, fot. Effective PR

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here