Trójmiasto: Energa uruchomiła kolejny terminal ładowania aut elektrycznych


Najnowszy udostępniony przez Energę terminal, to jedna zpierwszych w Polsce stacji multistandardowych, która pozwala ładować wszystkiedostępne na rynku modele aut elektrycznych. Energa od trzech lat rozbudowujenajwiększą w regionie publiczną sieć ładowania i jedyną, która pozwala naszybkie – do pół godziny – uzupełnienie akumulatora. 

 

Udostępniona przez Energę w Trójmieście sieć ładowaniaskłada się obecnie z sześciu terminali. Cztery z nich pozwalają na szybkieładowanie, czyli uzupełnienie 80 proc. baterii w czasie krótszym niż półgodziny. Na pozostałych dwóch ładowanie zajmuje od dwóch do czterech godzin.Sieć jest publicznie dostępna, a za korzystanie z ładowarek Energa nie pobierana razie żadnych opłat.

 

Nowo otwarty szybki terminal pozwala ładować wszystkiedostępne na rynku modele aut elektrycznych. Dzięki jego uruchomieniu, punktładowania pod kompleksem biurowym Olivia Business Centre w Gdańsku, stał siępierwszym w Polsce punktem ładowania, na który składają się dwa szybkieterminale. Dzięki temu, że możliwe jest tam także półszybkie ładowanie, zpunktu przy OBC mogą korzystać trzy auta jednocześnie. Oprócz tego Energauruchomiła w Trójmieście jeszcze dwa szybkie i dwa półszybkie punkty ładowania.Terminale te znajdują na stacjach Lotos w Gdańsku i Gdyni oraz przed urzędamimiasta Sopotu i Gdańska.

 

Stanowisko umożliwia ładowanie praktycznie wszystkichpojazdów elektrycznych dostępnych obecnie na rynku. Terminal pozwala najednoczesne ładowanie dwóch pojazdów, przy czym jeden z nich musi ładować sięszybko prądem stałym, a drugi wolniej prądem zmiennym. W przypadku podłączeniadwóch samochodów do złącz prądu stałego, ładowanie będzie odbywało się jedno podrugim, w kolejności podłączenia. Wszystkie informacje dotyczące sposoburozpoczęcia ładowania użytkownik znajdzie na wyświetlaczu terminala. Naparkingu przed terminalem wydzielone zostały trzy miejsca parkingoweprzeznaczone do ładowania samochodów elektrycznych.

 

Sieć ładowania aut elektrycznych została uruchomionaprzez należącą do Grupy Energa spółkę Enspirion, która od czterech lat prowadziprace badawczo-rozwojowe w obszarze elektrycznej mobilności. Jedynym warunkiemkorzystania z terminali jest wyrobienie karty identyfikacyjnej, którą możnazamówić poprzez stronę emobility.pl. Dzięki niej firma analizuje sposóbkorzystania z punktów ładowania. Dane wskazują m.in. w jaki sposób rozwijaćsieć. Karta umożliwi w przyszłości także dokonywanie płatności za ładowanieauta.

 

Dotychczasowe działania podjęte przez Enspirion objęłybudowę pilotażowej sieci punktów ładowania, organizację floty EV, testowaniesystemu IT umożliwiającego zdalne zarządzanie terminalami oraz badaniabehawioralne. Firma jako pierwsza w Polsce przeprowadziła kompleksowe badaniapolskich użytkowników aut elektrycznych. W ciągu trzech ostatnich lat Enspirionudostępnił ponad pół tysiącu użytkowników flotę dziesięciu aut elektrycznych iwykreował w ten sposób grupę konsumentów, która w naturalnych warunkach dopieropojawi się na rynku. W czasie badań użytkownicy przejechali blisko 400 tys. km,a firma zebrała dane, które pozwalają jej na dalsze rozwijanie wybranych modelibiznesowych.

 

mat. pras.

fot. Energa

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here