Tauron i T-Mobile rozpoczynają współpracę

Tauron Polska Energia oraz Polska Telefonia Cyfrowa podpisały list intencyjny o współpracy strategicznej. Spółki chcą wypracować innowacyjne rozwiązania dla klientów obu firm.

Tauron Polska Energia oraz Polska Telefonia Cyfrowa przystąpiły 15 marca do strategicznej współpracy, której założeniem jest wprowadzenie nowych rozwiązań produktowych i technologicznych dla rynku telekomunikacyjnego i energetycznego. Projekty, nad którymi wspólnie będą pracowały zespoły eksperckie obu spółek, mają określić standardy dla innowacyjnych produktów i usług, które będą wdrażane wspólnie na polskim rynku. Pierwsze z nich powinny być dostępne dla klientów jeszcze w tym roku.

– Współpraca przedsiębiorców działających w obszarze energetyki i telekomunikacji pozwala na osiągniecie licznych korzyści. Wspólnie zaoferujemy nowe produkty, wykorzystując do tego między innymi rozbudowane sieci ich obsługi. Nasze doświadczenia pokazują, że produkty łączone, które są już dostępne dla klientów naszej Grupy, cieszą się sporym zainteresowaniem. W przyszłości współpraca obejmie zapewne racjonalizację korzystania z posiadanej infrastruktury oraz zasobów sieciowych i zwiększenie efektowności energetycznej. To kluczowe, szczególnie w momencie wdrażania przez energetykę innowacyjnych rozwiązań opartych o telekomunikację, jak smart grid i smart metering – mówi Dariusz Lubera, prezes zarządu Tauron Polska Energia.

– Współpraca z branżą energetyczną jest jednym z kluczowych obszarów rozwoju PTC w Polsce. Posiadamy odpowiednie kompetencje oraz zaplecze technologiczne wewnątrz Grupy Deutsche Telekom, aby zaoferować firmom z branży energetycznej zaawansowane rozwiązania IT z dziedziny obsługi klienta, zarządzania inteligentnymi sieciami oraz wsparcia dla inteligentnych liczników – powiedział Miroslav Rakowski, prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej.

Jak poinformowały firmy, współpraca Taurona i T-Mobile ma przełożyć się na zwiększenie atrakcyjności oferty dla obecnych i przyszłych klientów partnerów, a co za tym idzie – na wzmocnienie ich przewagi konkurencyjnej na rynku.

 

Redakcja reo.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here