"PB": Autobusy mają walczyć ze smogiem


Rząd ułatwiwejście na rynek oraz eksploatację niskoemisyjnych pojazdów. Chodzi przedewszystkim o ciężarówki i tabor do transportu publicznego – pisze “PulsBiznesu”.

Dym ispaliny coraz mocniej doskwierają zarówno mieszkańcom dużych miast, jak teżmałych miejscowości. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przygotowałoprojekt rozporządzenia, które ułatwi wprowadzanie na rynek oraz eksploatację,m.in. w drogowym transporcie publicznym, pojazdów zasilanych paliwamialternatywnymi.

Wprowadzateż ich definicję, zgodnie z którą za paliwa alternatywne uznaje się energięelektryczną, wodór, gazy LNG i CNG i LPG, a nawet odpady.

Przedsiębiorcyprzekonują, że autobusy na paliwa alternatywne byłyby powszechnie stosowane,gdyby samorządy mocniej promowały je w przetargach.

Istotneznaczenie ma także dostęp do stacji zasilania i tankowania.

“Jeśliw najbliższych latach pojawi się gęsta sieć stacji zasilania, będziemyzainteresowani inwestowaniem w tabor zasilany energią elektryczną czy LNG lubCNG. Takie paliwa są nie tylko niskoemisyjne, ale też tańsze w eksploatacji, copozwoli nam na obniżenie cen biletów” – mówi Piotr Pogonowski, dyrektormarketingu i komunikacji w PolskiBus.com.

PAP

fot. Pixabay

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here