Łódzcy studenci budują kolejny pojazd napędzany energią słoneczną


Studenci Politechniki Łódzkiej budują drugi wswojej historii pojazd napędzany energią słoneczną. Eagle One zdobył RPA, a EagleTwo szykuje się na zwycięstwo w Australii.

Konstruktorzypierwszego w Polsce samochodu elektrycznego napędzanego energią słoneczną,zespół Lodz Solar Team z Politechniki Łódzkiej, rozpoczęli kolejny semestrnauki od zapewnienia swojemu projektowi nowych trofeów. Po sukcesie odniesionympodczas zawodów w Australii, Bridgestone World Solar Challenge 2015, studencisięgnęli po kolejne laury podczas drugiej w historii projektu rywalizacjibolidów napędzanych energią słoneczną – tym razem w RPA. Młodzi prekursorzy ekotechnologiinie zawiedli swoich sympatyków i sponsorów. Drużyna powróciła z Południowej Afryki z pięcioma nagrodamizdobytymi podczas wyścigu pojazdów napędzanych energią słoneczną – Sasol Solar Challenge 2016.

Podczastrwającego 8 dni przejazdu, bolid Eagle One pokonał 2817 km na trasie z Pretorii do Kapsztadu jako pierwszy w historii wyścigu przedstawiciel klasy Cruiser – pojazdówz miejscem dla pasażera. Zespół ustanowił pierwsze rekordy w swojej kategorii,wysoko stawiając poprzeczkę swoim następcom, którzy wystartują w najbliższychedycjach wyścigu przez RPA. Są to: rekord liczby przejechanych kilometrów nacałej trasie, rekord kilometrów pokonanych w ciągu jednego dnia oraz rekordustanowionej prędkości. Przetarcie szlaków dla kolejnych reprezentantów klasyCruiser to nie jedyne osiągnięcie łodzian – zespół został wyróżniony nagrodąspecjalną, Communication Award,przyznawaną za najlepszą relację medialną z eventu.

Terazstudenci we współpracy z Politechniką Łódzką i sponsorami przygotowują się dokolejnej edycji zawodów pojazdów napędzanych energią słoneczną BridgestoneWorld Solar Challenge w Australii, które odbędą się już w przyszłym roku.

Tymrazem w zawodach wystartuje następcaEagle One, którego projekt zespół przedstawi podczas konferencji prasowej.Przygotowywany na przyszły rok bolid pomieści w swoim wnętrzu kierowcę i trzech pasażerów. Redukcjiulegną wysokość, szerokość i masa bolidu, co korzystnie wpłynie na aerodynamicznośćprojektowanego Eagle Two i o 1/3 zredukuje zużycie energii. Zastosowane zostanąpanele słoneczne o większej sprawności oraz bardziej wydajne silniki. W efekciewspółpracy ze studentami łódzkiejAkademii Sztuk Pięknychstylistyka nowo powstającego bolidu zyska zupełnie odmienny charakter, znacznieodbiegający od rozwiązań zastosowanych przy budowie pierwszego „Orła”. Konstrukcjanadwozia nie będzie już wymuszała zastosowania klatki bezpieczeństwa,jednocześnie zapewniając taki sam stopień ochrony pasażerów. Zmianie ulegnierównież strategia – wzrośnie średnia prędkość przejazdu.  

Zespółnieustannie poszukuje partnerów, którzy razem z nim będą rozwijać innowacyjne,proekologiczne technologie i reprezentować Polskę na arenie międzynarodowej.

 

REO.pl
fot. LodzSolarTeam

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here