Hybrydowa Toyota dzięki panelom PV zużyje mniej energii


Pod koniec rokuzadebiutuje Toyota Prius Plug-in Hybrid, druga generacja jedynej hybrydy Toyotyładowanej z gniazdka. W cenniku nowego modelu znajdą się panele fotowoltaiczne,które ograniczą zużycie paliwa o kolejne 10%.

 

W wyposażeniu Priusa Plug-in Hybrid nowej generacji pojawią się panelesłoneczne na dachu. Baterie fotowoltaiczne ładują akumulatory nawet w czasiepostoju i zmniejszają zużycie paliwa o około 10%, wydłużając czas jazdy wtrybie elektrycznym. Na początek solarna wersja Priusa Plug-In Hybrid trafi doJaponii i Europy.

 

Panele słoneczne będą nietylko wydłużały zasięg auta w trybie elektrycznym, ale także zasilą akcesoria,takie jak system multimedialny, nawigacja, klimatyzacja, elektryczne szyby czyświatła. Koji Toyoshima, główny inżynierPriusa i Priusa Plug-in Hybrid, zapowiedział, że Toyota ma w planach wprowadzeniefotowoltaiki także do innych aut hybrydowych marki.

 

Prius Plug-in Hybriddrugiej generacji zadebiutuje w salonach pod koniec roku. W Japonii modelotrzyma nazwę Prius PHV, a w Stanach Zjednoczonych Prius Prime. Auto zostałozaprezentowane na targach w Nowym Jorku w marcu. Jedyna hybryda ładowana zgniazdka w ofercie Toyoty będzie miał zasięg w trybie elektrycznym do 50 km.Auto będzie mogło rozpędzić się do 135 km/h bez uruchamiania silnikabenzynowego. Średnie zużycie paliwa wyniesie 1,4 l/100 km, a emisja CO2 32g/km. Dla porównania – standardowy Prius zużywa średnio 3,3 l/100 km paliwa iemituje 76 g/km dwutlenku węgla.

 

Nowy model zostałzbudowany na platformie TNGA, podobnie jak Prius i crossover C-HR. Oba Priusyłączy także nowa generacja napędu hybrydowego, który w Priusie Plug-in Hybridzostał rozbudowany o większe baterie i panel ładowania z zewnętrznego źródła. Wprzeciwieństwie do poprzednich modeli, nowe generacje Priusa i Priusa Plug-inHybrid wyraźnie się różnią wyglądem – każdy otrzymał własny design.

 

 

REO.pl

fot. mat. pras.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here