Grodno poszerza sieć sprzedaży na Śląsku

Spółka Grodno, dystrybutor artykułów elektrycznych i oświetleniowych, dostawca rozwiązań z zakresu OZE i efektywności energetycznej, zawarła umowę zakupu części przedsiębiorstwa Centropol S.J. z Gliwic. W wyniku przejęcia spółka powiększyła sieć sprzedaży o trzy punkty handlowe. Obecnie Grodno ma 50 punktów sprzedaży, w tym jeden w ramach współpracy franczyzowej.

22 grudnia br. Grodno podpisało umowę na zakup niezorganizowanej części przedsiębiorstwa Centropol S.J. z Gliwic. W rezultacie spółka powiększyła swoją sieć handlową o trzy punkty zlokalizowane w Gliwicach, Świętochłowicach i Piekarach Śląskich. Transakcja wiąże się z przejęciem wyposażenia, towarów oraz pracowników firmy. Spółka ocenia, że przejęte punkty mogą wygenerować rocznie kilka mln zł przychodów.

– Zgodnie ze strategią konsekwentnie rozbudowujemy sieć dystrybucji. Nowe punkty zlokalizowane w Gliwicach, Świętochłowicach i Piekarach Śląskich pozwolą umocnić pozycję Grodna w tym perspektywicznym regionie – podkreśla Andrzej Jurczak, prezes zarządu Grodno S.A.

Po transakcji sieć Grodna będzie liczyć 49 własnych punktów sprzedaży oraz 1 franczyzowy. Wszystkie zlokalizowane są w kluczowych miastach Polski, m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Gliwicach, Poznaniu, Wrocławiu.

W ostatnim roku spółka umocniła swoją pozycję na rynku, rozwijając sieć sprzedaży o kolejne oddziały. W I półroczu roku obrotowego 2015/2016 firma uruchomiła dwa własne punkty sprzedaży oraz jeden franczyzowy. Celem spółki jest osiągnięcie pozycji w pierwszej trójce w branży.

Grodno planuje także rozwój poprzez zwiększanie pozycji asortymentowych. Obecnie dysponuje asortymentem 31 tys. produktów. W szczególności spółka zamierza rozwijać ofertę dla przemysłu, nowoczesne oświetlenie LED, oświetlenie konsumenckie oraz fotowoltaikę.

 

9 października 2015 r. Grodno zadebiutowało na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

mat. pras.
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here