F&S: Rynek samochodów elektrycznych dynamicznie się rozwija


Możliwość skorzystania z zachęt podatkowych oraz dopłat,znaczne inwestycje poczynione przez producentów, nowi gracze rynkowi orazspadające ceny akumulatorów – to czynniki, które według Frost & Sullivan przyczyniająsię do dwucyfrowego tempa wzrostu segmentu rynku samochodów elektrycznych.Problemem jest jednak wciąż m.in. zbyt krótki zasięg takich pojazdów.

Rynek pojazdów elektrycznych rozwija się w imponującymtempie – podkreśla Frost & Sullivan. Jeszcze w tym roku swoje premieryświętować będzie około 25 nowych modeli samochodów elektrycznych – do tychoczekiwanych z największą niecierpliwością należą Chevrolet Bolt oraz TeslaModel 3. Możliwość skorzystania z zachęt podatkowych oraz dopłat, znaczneinwestycje poczynione przez producentów, nowi gracze rynkowi oraz spadająceceny akumulatorów – oto czynniki, które przyczyniają się do dwucyfrowego tempawzrostu tego segmentu rynku. Jednak brak standardów dotyczących technologiiładowania baterii, niepewność dotycząca modelu biznesowego oraz krótki zasięgpojazdów elektrycznych są problemami, wymagającymi pilnego rozwiązania.

– Zachęty oferowane nabywcom pojazdów zasilanych wyłącznieprzy pomocy akumulatorów przewyższają te, jakimi cieszą się posiadacze hybryd zmożliwością ładowania z gniazdka, ponieważ rządy wspierają głównie rozwójbezemisyjnej mobilności – zauważa Prajyot Sathe, menedżer ds. Mobilności, Frost& Sullivan. – Niemcy, Irlandia, Norwegia, Szwecja oraz Wielka Brytania tokraje, które w największym stopniu będą kształtować ceny pojazdówelektrycznych, gdyż klienci mogą w nich liczyć na zachęty pieniężne. Rynekholenderski przeżywa natomiast gwałtowne załamanie spowodowane obniżeniem przezrząd oferowanych nabywcom kwot.

Według „Prognozy na rok 2017 dla globalnego rynku pojazdówelektrycznych”, stanowiącej część realizowanego przez firmę Frost &Sullivan Programu na rzecz rozwoju pt. Mobility: Automotive &Transportation, wielkość rynku pojazdów elektrycznych zwiększyła się ponad15-krotnie dzięki imponującemu, łącznemu tempu wzrostu wynoszącemu w latach2011-2016 aż 72,1 procent. Przewiduje się, że w tym roku rynek pojazdówelektrycznych wzrośnie o 25,6 procent, a ilość sprzedanych samochodów osiągniepoziom 950 000 sztuk. W Unii Europejskiej największą popularnością będącieszyły się hybrydy z silnikami 48V oraz hybrydy ładowane z sieci, zaś rządchiński promuje pojazdy wyłącznie elektryczne. Pełna standaryzacja wszystkichmodeli hybrydowych dostępnych w Japonii jest oczekiwana do roku 2025.

W roku 2016 na całym świecie sprzedano 774 025 pojazdówelektrycznych, przy czym 63,4 procent z nich było zasilanych wyłącznieakumulatorami, zaś 36,6 procent było hybrydami z możliwością ładowania z sieci.

– Tesla – obecny lider rynku – będzie musiała stawić czołasilnej konkurencji. Niemieckie marki segmentu premium planują wprowadzić narynek luksusowe pojazdy elektryczne, pragnąc konkurować bezpośrednio z Tesląpod względem zasięgu, czasu ładowania oraz możliwości ładowania indukcyjnego -zauważa Sathe. – Wiele start-upów, takich jak Lucid Motors, NextEV oraz FaradayFuture również chcą stanąć do walki z Teslą realizując plany wprowadzenia narynek własnych pojazdów elektrycznych.

 

 

REO.pl

źródło: Frost & Sullivan

fot. Pixabay

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here