Finansowa wpadka Greenpeace


3,8 mld euro – tak ogromną sumę stracił Greenpeace International przez nieudane transakcje na rynku walutowym i choć odpowiedzialny za nie pracownik szybko opuścił szeregi organizacji, jej wizerunek został nadszarpnięty.

W efekcie Greenpeace stracił ok. 7 tys. darczyńców w Niemczech, co zapewne pociągnie za sobą kolejne straty finansowe. W sumie deficyt budżetowy organizacji za rok 2013 wyniósł 6,8 mld euro. O sprawie pisze dziś m.in. “Rzeczpospolita” i biznes.interia.pl.

W oświadczeniu, które Greenpeace opublikował na swojej stronie internetowej, możemy przeczytać, że organizacja wyraża ubolewanie i przeprasza za zaistniałą sytuację. Obiecuje również, że podejmie kroki, które pozwolą uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości. “W ciągu najbliższych dwóch – trzech lat dokonamy ograniczeń w planowanych wydatkach na modernizację sprzętu, które skompensują stratę” – deklaruje Greenpeace.

 

Redakcja reo.pl

fot. Images Money/CC BY 2.0

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here