Elektryczne Nissany pokonują średnio więcej kilometrów niż pojazdy z silnikami spalinowymi

Użytkownicy elektrycznych Nissanów pokonują więcej kilometrów niż wynoszą średnie przebiegi pojazdów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi – wyniki z badań koncernu.

Kierowcy stuprocentowo elektrycznych Nissanów LEAF przejeżdżają rocznie o 40 proc. więcej kilometrów (16 588 km) niż wynosi europejska średnia dla pojazdów z tradycyjnymi silnikami spalinowymi (11 539 km) – wynika z badań przeprowadzonych przez koncern. Najdłuższe trasy pokonują hiszpańscy użytkownicy Nissanów LEAF (średnio ponad 367 km tygodniowo). Za nimi plasują się Szwedzi (339 km) oraz Brytyjczycy (324 km).

Według najnowszych danych kierowcy tradycyjnych samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi przejeżdżają średnio 222 km tygodniowo.

Dzięki montowanemu w modelu LEAF systemowi telemetrycznemu CarWings, który rejestruje dane dotyczące eksploatacji pojazdu w rzeczywistych warunkach, Nissan obliczył, że europejscy użytkownicy Nissanów LEAF pokonują nimi średnio 319 km tygodniowo, nie emitując przy tym spalin.

Zwyczaje kierowców elektrycznych Nissanów zbadano już po czterech latach od premiery modelu LEAF, wprowadzonego na rynek w 2010 r. jako jeden z pierwszych masowo produkowanych w pełni elektrycznych pojazdów. Obecnie LEAF jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w historii. Z przeszło 150 000 egzemplarzy sprzedanych na całym świecie ponad 31 000 nabyli klienci z Europy. Wprowadzając kolejny model, firma chce powtórzyć sukces Nissana LEAF – w pełni elektrycznego samochodu, którego wszystkie egzemplarze na świecie pokonały już łącznie imponujący dystans miliarda kilometrów.

Redakcja reo.pl

źródło: Nissan
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here