Columbus Energy ma ponad 1 mln zł zysku netto w 1 kw. 2017 r.


Columbus Energy S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect, wypracowała w 1kw. 2017 r. ponad 1 mln zł zysku netto, a jej przychody netto ze sprzedażyprzekroczyły 6,37 mln zł. Spółka rozwija sprzedaż instalacji fotowoltaicznych wramach programu abonamentowego.

Wyniki finansowe wykazują wyraźną poprawę – w 1kw. 2016 r. wartość przychodów netto ze sprzedaży wynosiła 374 tys. zł, astrata netto sięgnęła 66 tys. zł. Jak podkreślają przedstawiciele spółki, takaprogresja wynikowa jest rezultatem rozwijania innowacyjnego produktu ColumbusEnergy – „Abonamentu na Słońce”, który pozwala budować przewagę konkurencyjną iumacniać pozycję lidera na rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych w Polsce. W 1kw. br., czyli zimowym okresie sprzedażowym, Emitent zamontował ponad 270instalacji fotowoltaicznych, co jest zgodne z przyjętym planem sprzedażowym, azakontraktował 500 nowych umów. Columbus Energy prowadzi obecnie działaniarozwojowe w obszarze działu handlowego oraz kontynuuje negocjacje ze swoimikontrahentamiw zakresie realizacjifinansowania planowanych projektów, co powinno pozwolić na utrzymanie wysokiegotempa rozwoju spółki.

– Naświecie są tylko dwie wygrywające technologie w branży energetycznej. Tofotowoltaika i magazyny energii. Columbus Energy idealnie wpisuje się w tęlogikę i kontynuuje swój rozwój właśnie na tym rynku. Stajemy się powolidojrzałą organizacją, co będziemy sukcesywnie pokazywać w kolejnych raportach.Rynek fotowoltaiki w Polsce rośnie szybciej niż firmy, które na nim powstają.Zauważyliśmy ostatnio, że nawet tacy giganci jak Innogy czy IKEA zaczynająpodążać naszymi śladami, co pokazuje, że wybraliśmy odpowiednią branżę i dobrądrogę rozwoju. Innowacja produktowa zawarta w abonamentowej formulefinansowania instalacji fotowoltaicznych dla właścicieli domów staje się corazbardziej popularna i zrozumiała dla klientów. Jeśli instalacja ma się samaspłacić z oszczędności, to kto by nie chciał jej mieć? – wyjaśnia Dawid Zieliński, prezes Zarządu spółkiColumbus Energy.

W 1 kw. 2017 r. spółka przeprowadziła z sukcesemdwie emisje obligacji, z których pozyskała środki finansowe w łącznej wysokości5,45 mln zł. Zostaną one przeznaczone na montaż instalacji fotowoltaicznych wramach programu abonamentowego. W marcu tego roku Columbus Energy podpisałarównież umowę współpracy z Nest Bank, dzięki czemu zapewnione zostałofinansowanie dla jej klientów. Nest Bank zobowiązał się do przekazywania narachunek spółki środków finansowych wynikających z umów zawartych z jej klientami.Zawarta umowa umożliwi emitentowi realizowanie jeszcze większej liczbyinstalacji.

Głównym celem Columbus Energy na 2017 r. jest zamontowaniemin. 2500 instalacji fotowoltaicznych oraz zakontraktowanie 4000 klientów nazakup instalacji, z czego 80% w przypadku obu celów sprzedażowych ma stanowićprogram abonamentowy. Spółka chce również rozpocząć realizacjęzakontraktowanych zleceń w sektorze sakralnym i Jednostek SamorząduTerytorialnego oraz wdrożyć do sprzedaży nowy produkt – „termomodernizacjadomów” w abonamencie.

– Emisjeobligacji niewątpliwie poprawiły nasz cash flow i dały nam swobodę w rozbudowiesieci sprzedaży. Dzisiaj kontraktujemy już ponad 200 klientów miesięcznie, aten trend powinien się jeszcze mocno poprawić. Liczymy na to, że 3 kw.2017 r.będzie przełomowy i uda nam się w tym roku przeprowadzić realizację jeszcze 2.500instalacji. W dalszym ciągu pracujemy nad uruchomieniem programutermomodernizacji domów jednorodzinnych, co szerzej postaramy się opisać iprzedstawić w raporcie za 2 kw. 2017 r. Fakt jest natomiast jeden – rozwijamysię w bardzo wysokim tempie, rynek odpowiada fantastycznie, a grono naszychklientów szybko się powiększa. To oznacza, że przyszłość naszej firmy będziebardzo ciekawa i pozytywna – podsumowuje Dawid Zieliński. 

REO.pl
fot. Pixabay

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here