Columbus Energy do 2020 r. wykona 34 tys. instalacji PV


Columbus Energy S.A., Spółka notowana na rynkuNewConnect, dokonała aktualizacji strategii rozwoju na lata 2016-2020 iprzedstawiła nowe prognozy finansowe. Do końca 2020 r. zamierza zrealizowaćłącznie 34 tys. montaży instalacji fotowoltaicznych i osiągnąć 70 mln zł zyskunetto w 2020 r.

 

Zmiana strategii rozwojuColumbus Energy S.A. wynika przede wszystkim z wejścia przez Spółkę w decydującyetap negocjacji z instytucjami finansowymi oraz pozytywnej weryfikacjiwskaźników sprzedażowych nowego produktu. W grudniu 2016 r. Emitent podpisałlist intencyjny z Nest Bank S.A. oraz ze spółką zależną Columbus EnergyFinanse Sp. z o.o., który stanowi rozpoczęcie prac zmierzających do zawarciaumowy o współpracy w zakresie zarówno odkupu wierzytelności Klientów z tytułusprzedanych “Abonamentów na Słońce”, jak i ich bezpośredniegofinansowania. Spółka przesunęła realizację masowego montażu instalacji fotowoltaicznychw ramach programu abonamentowego na 2017 r. oraz wprowadzi do swojej oferty dlaklientów indywidualnych nowy produkt -„Termomodernizacja wraz z finansowaniem”.Zarząd Columbus Energy S.A. zamierza zbudować potencjał sprzedażowy orazzasobów niezbędnych do realizacji 10.000 instalacji fotowoltaicznych rocznie iosiągniecia ponad 55 mln zł zysku netto w 2019 r. oraz 70 mln zł zysku netto w2020 r.

 

– Rynek konsumencki odpowiedział bardzo pozytywnie napropozycję montażu instalacji fotowoltaicznych w abonamencie, szczególnie pomodyfikacji oferty produktowej z października ub. roku. Aktualnie Spółka będziemocno inwestować w poszerzanie zasobów sprzedażowych oraz pracować nadwizerunkiem i rozpoznawalnością marki Columbus Energy. Dzięki podpisaniu listuintencyjnego z Nest Bank S.A. wierzymy, że jest bardzo blisko, aby rozpocząćmasowy montaż instalacji i pracować już tylko nad skalą biznesu. Założeniastrategii są realne, a wszystko będzie zależeć od determinacji zespołu,efektywności skalowania biznesu, skutecznej sekurytyzacji należności orazwdrażania nowych i coraz lepszych instrumentów finansowych – mówi Dawid Zieliński, PrezesZarządu Spółki Columbus Energy S.A.

 

Columbus Energy S.A. intensywniepracuje nad rozwojem swojego nowego produktu o nazwie „Abonament na Słońce”, któregonajwiększą przewagą konkurencyjną jest niezależność od regulacji prawnych wzakresie prawa energetycznego, a także niezależność od dotacji dla właścicielidomów jednorodzinnych. Spółka planuje sprzedać i zamontować w latach 2016-2020ponad 34.000, a do 2022 r. ponad 60.000 instalacji fotowoltaicznych. Powinno topozwolić Emitentowi generować od 2020 r. zysk netto w wysokości 70 mln złrocznie. Wizja rozwoju Columbus Energy S.A. przewiduje stanie się podmiotem świadczącymkompleksowe usługi energetyczne w zakresie energii elektrycznej, ciepła orazchłodu z wykorzystaniem nowych technologii m.in. fotowoltaiki, pomp ciepła, atakże termomodernizacji, czyli wizja dla tzw. Ery Energetyki Rozproszonej. Spółkachce łączyć te usługi z ich długoterminowym finansowaniem i  zamierza stale rozbudowywać swoją ofertę o noweprodukty oraz nowe segmenty odbiorców.

 

– Rynek odnawialnych źródeł energii w Polsce będzieprzechodził intensywną transformację do tzw. Ery Energetyki Rozproszonej.Dzisiaj sprzedajemy instalacje fotowoltaiczne w abonamencie. Kolejnym krokiembędzie wprowadzenie usługi termomodernizacji domów z atrakcyjnym idługoterminowym finansowaniem. Energooszczędność tanieje, koszty technologiimocno spadają, a co za tym idzie, coraz więcej rozwiązań będzie się opłacać – podsumowuje Prezes Zieliński.

 

Głównym celem dla ColumbusEnergy S.A. jest ugruntowanie pozycji lidera na rynku mikroinstalacjifotowoltaicznych w Polsce. Spółka chce również przenieść notowania akcji na rynekregulowany GPW w Warszawie, co ma nastąpić już w 2017 r. Emitent począwszy od 2018r. zamierza przeznaczać do 50% wypracowywanego zysku netto na wypłatę dywidendydla Akcjonariuszy.

mat. pras.

fot. Pixabay

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here