📻 NIEMIEC PŁAKAŁ jak dedykował. Koniec tego różnego

Dlaczego nasz kraj ma rynek drugiej kategorii?

 

3 Pod lupę badacze wzięli też popularny w Polsce napój Lipton Ice Tea o smaku brzoskwiniowym. W Niemczech produkt ten jest o jedną trzecią droższy, co jednak ma przełożenie w składzie – napój ma wyższą wartość ekstraktu herbacianego. Poza tym jest słodzony jedynie cukrem. A polski? Cukrem, fruktozą oraz glikozydem stewiolowym. Na szczęście w tym przypadku w błąd nie wprowadza przynajmniej etykieta produktu. Na niemieckiej etykiecie napisano: bez substancji konserwujących, bez słodzików, bez barwników. A na polskiej? Po prostu: bez substancji konserwujących. Zresztą w tym przypadku wystarczy zerknąć na płyn w butelce, by się przekonać, że oba produkty to nie jest to samo. Lipton niemiecki ma kolor brązowy, herbaciany, a polski bardzo ciemny, niemal wpadający w czerń.

Po najedzeniu się koty (Pingwin, Toto, Leonka i Mila) przestają myśleć o temacie naszego artykułu

Wykazanych różnic jest oczywiście więcej, nie ma miejsca, by je tu wszystkie wymienić. Przykładowo: w orzechowej czekoladzie Milka sprzedawanej w Niemczech jest 18% orzechów, a w Polsce 16%, choć na obu opakowaniach jest napisane: 17% orzechów. Czipsy Monster Munch w Polsce mają o 1% mniej purée ziemniaczanego, za to są bogatsze o glutaminian monosodowy.

Jak widać, polski konsument nie ma łatwego życia. Co prawda mniej płaci za produkty, jednak musi dokładnie sprawdzać etykiety, jeśli nie chce przyjmować z przekąską różnych chemicznych preparatów, szkodliwych substancji słodzących lub oleju palmowego. Niestety,

bez sprawdzania etykiet się nie obejdzie.

Wymienione składniki stosuje przecież również sporo polskich producentów. W sumie najlepiej chyba będzie w ogóle zrezygnować ze słonych i słodkich przekąsek oraz słodkich napojów w butelkach. I do pociągu wziąć starą dobrą herbatę w termosie zamiast Ice Tea, a gości w domu poczęstować zrobioną sałatką, a nie czipsami. Będzie zarazem zdrowiej i smaczniej.



REO POLECA

📻 Krzysztof Garwatowski: Bzdura chwytliwie opakowana

1
2