Będzie więcej elektrycznych taksówek w Warszawie


Wkrótce na ulice Warszawy wyjedzie 20 elektrycznych nissanóww ramach taboru Electric Taxi – nowego przewoźnika opartego w 100% na flociepojazdów elektrycznych. Przekazanie pojazdów zbiegło się z podpisaniem PolskiegoProgramu Elektryfikacji Motoryzacji.

Warszawski przewoźnik postawił na model LEAF z akumulatoremo pojemności 30 kWh, zapewniający zasięg do 250 km na jednym ładowaniu.Przekazanie pierwszej partii 20 pojazdów odbyło się 1 marca w Centrum BadawczymPAN w Jabłonnie, a kluczyki do floty uroczyście przekazał Robert Prusiński, dyrektorpolskiego oddziału Nissan Sales CEE, który zaznaczył, że mobilność elektrycznajest jednym z najważniejszych przyjaznych środowisku projektów, któreoszczędzają zasoby naturalne i chronią ekosystem.

– Jesteśmy dumni, że Electric Taxi wybrało Nissana, któryjest pionierem i liderem globalnego rynku samochodów elektrycznych i będącobecny na tym rynku od 6 lat ma największą wiedzę na temat zarówno produkcjiaut elektrycznych, jak i potrzeb klientów. Wierzymy, że warszawiacy szybkoprzekonają się, że elektryczne nissany LEAF stanowią realną alternatywę dla autspalinowych, a do tego są ciche, komfortowe i przyjazne środowisku, a wszystkimnam zależy, by oddychać czystym powietrzem – powiedział.

W 2010 roku Nissan jako pierwszy wprowadził w pełnielektryczny samochód na masowy rynek. LEAF od momentu debiutu szybko zdobyłuznanie na arenie międzynarodowej. Jury prestiżowego konkursu Car of The Yearogłosiło go samochodem roku w 2011 jako pierwszy elektryczny samochód whistorii. To też najczęściej kupowany model elektryczny na świecie (sprzedanojuż ponad 250 000 egz.).

Również rząd podjął działania mające na celu popularyzowaniepojazdów elektrycznych. Opisane one zostały w Planie Rozwoju Elektromobilności,który wychodzi naprzeciw staraniom przemysłu motoryzacyjnego w dążeniach dozrównoważonego rozwoju.

1 marca 2017 roku w Centrum Badawczym PAN w Jabłonniepodpisano Program Elektryfikacji Motoryzacji, który ma ułatwić realizację tegocelu. Ma także zapewnić wymierne korzyści Polsce oraz pozwolić sprostać wymogomklimatycznym stawianym przez UE, w tym wymogom zmniejszenia emisji CO2. Dziękiprogramowi powstanie m.in. gęstsza siatka punktów do ładowania akumulatorów, któremają pojawiać się nie tylko przy domach wielorodzinnych, lecz również naparkingach i przy budynkach użyteczności publicznej.

Podczas spotkania sekretarz stanu w Ministerstwie Energii,Michał Kurtyka, powiedział, że najważniejszym wyzwaniem jest postawienie się postronie użytkownika i zapewnienie mu stale rozwijającej się infrastrukturypozwalającej na obsługę pojazdów elektrycznych. Skupienie się na budowie siecistacji ładujących, która stopniowo będzie się powiększać jest decydująca dlatempa rozprzestrzeniania się samochodów elektrycznych.

Według resortu energii obecnie w Polsce działa 305 takichstacji. W 2020 r. ma być już ponad 6,5 tys. zwykłych stacji ładowania orazponad 300 stacji szybkiego ładowania. Wymaga to inwestycji o wartości nawet do 500mln zł.

 

 

REO.pl

źródło: mat. pras.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here