Łódzcy studenci budują kolejny pojazd napędzany energią słoneczną

13.04.2017

Studenci Politechniki Łódzkiej budują drugi w swojej historii pojazd napędzany energią słoneczną. Eagle One zdobył RPA, a Eagle Two szykuje się na zwycięstwo w Australii.

Konstruktorzy pierwszego w Polsce samochodu elektrycznego napędzanego energią słoneczną, zespół Lodz Solar Team z Politechniki Łódzkiej, rozpoczęli kolejny semestr nauki od zapewnienia swojemu projektowi nowych trofeów. Po sukcesie odniesionym podczas zawodów w Australii, Bridgestone World Solar Challenge 2015, studenci sięgnęli po kolejne laury podczas drugiej w historii projektu rywalizacji bolidów napędzanych energią słoneczną - tym razem w RPA. Młodzi prekursorzy ekotechnologii nie zawiedli swoich sympatyków i sponsorów. Drużyna powróciła z Południowej Afryki z pięcioma nagrodami zdobytymi podczas wyścigu pojazdów napędzanych energią słoneczną - Sasol Solar Challenge 2016.

Podczas trwającego 8 dni przejazdu, bolid Eagle One pokonał 2817 km na trasie z Pretorii do Kapsztadu jako pierwszy w historii wyścigu przedstawiciel klasy Cruiser - pojazdów z miejscem dla pasażera. Zespół ustanowił pierwsze rekordy w swojej kategorii, wysoko stawiając poprzeczkę swoim następcom, którzy wystartują w najbliższych edycjach wyścigu przez RPA. Są to: rekord liczby przejechanych kilometrów na całej trasie, rekord kilometrów pokonanych w ciągu jednego dnia oraz rekord ustanowionej prędkości. Przetarcie szlaków dla kolejnych reprezentantów klasy Cruiser to nie jedyne osiągnięcie łodzian - zespół został wyróżniony nagrodą specjalną, Communication Award, przyznawaną za najlepszą relację medialną z eventu.

Teraz studenci we współpracy z Politechniką Łódzką i sponsorami przygotowują się do kolejnej edycji zawodów pojazdów napędzanych energią słoneczną Bridgestone World Solar Challenge w Australii, które odbędą się już w przyszłym roku.

Tym razem w zawodach wystartuje następca Eagle One, którego projekt zespół przedstawi podczas konferencji prasowej. Przygotowywany na przyszły rok bolid pomieści w swoim wnętrzu kierowcę i trzech pasażerów. Redukcji ulegną wysokość, szerokość i masa bolidu, co korzystnie wpłynie na aerodynamiczność projektowanego Eagle Two i o 1/3 zredukuje zużycie energii. Zastosowane zostaną panele słoneczne o większej sprawności oraz bardziej wydajne silniki. W efekcie współpracy ze studentami łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych stylistyka nowo powstającego bolidu zyska zupełnie odmienny charakter, znacznie odbiegający od rozwiązań zastosowanych przy budowie pierwszego „Orła”. Konstrukcja nadwozia nie będzie już wymuszała zastosowania klatki bezpieczeństwa, jednocześnie zapewniając taki sam stopień ochrony pasażerów. Zmianie ulegnie również strategia - wzrośnie średnia prędkość przejazdu.  

Zespół nieustannie poszukuje partnerów, którzy razem z nim będą rozwijać innowacyjne, proekologiczne technologie i reprezentować Polskę na arenie międzynarodowej.

 

REO.pl
fot. LodzSolarTeam
Facebook Twitter Twitter

Serwis www.reo.pl korzysta z plików cookies (tzw. ciasteczka).

Więcej informacji o tym jakich cookies używamy, oraz jak nimi zarządzać, znajdziesz po kliknięciu w „więcej”.